Hoog(s)te puntje van Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu Hoog(s)te puntje van Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu

Hoog(s)te puntje van Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Kelly

29 September 2013 | Bonaire, Kralendijk

En zo zit je er alweer een maand! Ik mag bijna de tweede pagina van mijn mooie kalender omslaan die ik van de vrienden heb gekregen! De tijd vliegt hier voorbij. Ik moest even goed na denken wat ik sinds de vorige blog allemaal alweer heb mee gemaakt. Maar dat is ook best alweer veel!

Vorig weekend hebben we de op één na hoogste berg van Nederland beklommen! De Brandaris, met z’n 241 meter hoogte. Die berg/heuvel ligt in het nationaal park in het noorden van Bonaire. Daar is het veel heuvelachtiger dan het zuiden van Bonaire. Om door dat park te kunnen rijden moet je dus ook wel een goeie auto hebben, anders kom je er niet! Dus hebben we (heel vervelend) weer zo’n mega pickup moeten huren. Dit keer met z’n vijven; Chanou, Jeroen, Anne, Stefan en ik. Zaterdag avond hadden we hem opgehaald en we hadden het briljante idee om even sterren te gaan kijken in het zuiden. Waarom daar helemaal, ja daar heb je geen lichten dus kan je het veel beter zien! Daar gingen we dan (Stefan en ik) met een gloednieuwe pickup truck met 15 km op de teller, hij rook zelfs nog helemaal nieuw! Plekje gezocht en hem ergens in de kant gereden. Toen we er al inreden, je raad het al, dachten we; “Hmm… hopen dat we hier nog uitkomen.” Want het waren allemaal grote ronde kiezels. Van dat koraalsteen zeg maar. Maar dat zien we straks wel dachten we. Naja het hele sterrenkijken was geen succes want het was volle maan… Haha niet zo handig dus. Na een tijdje besloten we maar weer te gaan, en je voelt het al aankomen natuurlijk… Dat ging niet. De auto had alleen achterwiel aandrijving en groef zich helemaal in de stenen, die alle kanten op schoten natuurlijk. Hij ging niet voor of achteruit… Gloeiend hete banden, het ging allemaal lekker. Ik kon wel gaan duwen maar dat haalt ook niet veel uit. Sta je dan op zaterdag avond om 12 uur ergens afgelegen. We dachten echt dit meen je niet!! Toch nog maar een keer proberen en de auto kwam gelukkig op gang! Een kwestie van gang houden dan gaat het, maar we moesten ook nog een stukje omhoog, in die stenen ging dat zeker niet lukken dus dan maar door de bosjes met een gloed nieuwe auto! Maar het belangrijkste was, we konden weer naar huis! Eenmaal thuis even gekeken naar de auto maar gelukkig geen schade, alleen een sterk aanwezige verbrande rubber geur van de banden.

De volgende dag weer op tijd de wekker want er moest een berg beklommen worden! Koelbox achterin, sport schoenen aan en zwemspullen mee. Het voelde als een echte roadtrip zo met z’n vijven. Eerst vol gas naar de berg, om 9.20 konden we beginnen aan de tocht. Het begin was best vlak over een gewoon paadje, maar hoe verder we kwamen des te minder duidelijk en steiler het pad. Het laatste stukje was echt bergbeklimmen met handen en voeten. Super leuk om te doen. Binnen drie kwartier waren we boven en konden we genieten van het uitzicht. Super mooi! Even wat gedronken en toen weer naar beneden. Dat ging ook weer lekker vlot, al was het wel erg warm! Hoe lager je weer komt hoe minder wind er is, dus we hadden het goed warm. Eenmaal beneden weer lekker in de auto (met airco). Door gereden naar wat snorkelstrandjes, om even af te koelen en wat visjes te kijken. Ook hier weer prachtig! Echt weer genieten. Zo zijn we een aantal strandjes langs geweest en zijn we weer verder gereden. Over mega steile, slingerende en hobbelige weggetjes weer richting de uitgang van het park. Toen we daar uit waren was het nog maar 13.00 uur dus hadden we de hele middag die auto nog. Daar moesten we natuurlijk even goed gebruik van maken. Dus hebben we nog even een uitkijkpunt mee gepakt, waar je heel mooi over heel kralendijk kan kijken. Tussendoor nog even een ijsje halen en weer door naar een andere snorkelplek om te kijken of familie zeepaard thuis was. En ja hoor ze waren thuis! Even langs geweest en weer verder. Handdoek om en weer de auto in! Laatste stop was Lac, helemaal aan de zuidkant van het eiland. Hier zijn mangroven bossen heb je een lekker zand strandje. Daar nog even gezwommen en gechilled, daarna toch maar weer naar huis want de tijd zat er op en de auto moest ingeleverd worden.

Het was dus weer een zeer geslaagd weekend! Echt een vakantie gevoel, heerlijk! De hele week weer gewerkt. Woensdag nog even met Anne en Chanou naar de film geweest. Er is geen bioscoop hier op het eiland maar wel de ‘Chill out’ daar draaien ze elke woensdag een filmpje met een beamer en kan je gezellig even een filmpje kijken. Ook erg leuk en gezellig. Daarna nog even naar Havanna, want er was live muziek en was weer een geslaagde avond.

Vrijdag moesten we afscheid nemen van Chanou! Voor haar was het alweer tijd om te vertrekken, erg jammer! Jeroen gaat er maandag alweer vandoor dus het dunt aardig uit zo. Echt super jammer, maar we hebben de afspraak om in Nederland weer een reünie te houden. Vrijdag avond even wat gegeten met Estien (de receptioniste van me werk) en man en kids. Erg gezellig, met kids die alle kanten op rennen haha super schattig. Daarna natuurlijk nog even stappen, eerst City Café, daarna Havanna en als je het echt laat wil maken (ja dus) nog even naar Karels. Erg gezellige avond weer gehad. Vandaag lekker uitgeslapen en we hebben een auto gekocht! Een rode Suzuki Samurai! Ik heb hem samen met Stefan gekocht, dus we kunnen hem mooi delen. Helemaal leuk!

Wat dit weekend verder gaat brengen weet ik nog niet, en ben erg benieuwd! Maar dat zullen jullie lezen in mijn volgende verslag. Dit was het weer voor even! Tot schrijfs!

Xx Kelly

• 29 September 2013 - 20:09

Martini:

Heey meis! Weer een mooi verhaa hoor, maar werk jij tussendoor ook nog !
    Hahaha lijkt wel een en al vakantie! Maar dat doe je Super goed!
    Lekker, ook je eigen autootje om rond te crossen! En leuk ding is het!

Xxx

• 02 Oktober 2013 - 23:01

Sanne:

Wat een verhaal weer Kel! Echt zo leuk om te lezen. Vind het echt heel gaaf dat je dit doet.. Held! Veel plezier nog! Dikke zoen xxx

• 04 Oktober 2013 - 16:26

Oma Mettes:

Hoi Kelly

Wat zie jij toch veel van de wereld,dit is toch prachtig.
    En ook nog een auto ,je bent denk ik de rijkste van de fam.
    zoveel moois te zien het lijkt inderdaad wel vacantie,maar je
    werk toch ook.grapje,heel stoer dat klimmen je houd er ook
    wel van .Je schrijft ook weer erg leuk wat je allemaal beleef.
    wat een prachtig uit zicht van je balkon,niemand die dat heeft.
    Geniet van al dat moois,en werk ook maar lekker met je leuke
    colega,s,

Een hele dikke kus van Oma Mettes.

• 08 Oktober 2013 - 16:17

Lieke:

Heeee Kels!
    Ik was dit verslag helemaal vergeten! :O
    Maar hij is weer erg leuk. En wat een foto's heb je toch zeg, poe, mooi hoor!
    Geniet er van en een dikke kus xx

• 10 Oktober 2013 - 08:48

Anneke:

Hoi Kelly,
    Heel leuk je berichten te lezen!
    Speciaal vandaag een berichtje, omdat je jarig bent! Van harte gefeliciteerd.
    Gek he, dat je dit nu met anderen viert.
    Een hele gezellige verjaardag toegewenst!
    We horen wel weer wat je allemaal beleefd hebt.
    Groet van tante Anneke en ome Nico.

• 11 Oktober 2013 - 19:17

Marga:

Hee, Kelly,
    Er is er een jarig hoera, hoera, van harte gefeliciteerd met je verjaardag Kelly.
    We wensen je een hele fijne dag, gezellig dat je vriendin nu bij je is.
    We lezen je verhalen wel weer.
    Groetjes, Jos,Marga,Laura,Bas en Tim

• 12 Oktober 2013 - 15:39

Miriam:

Net op het verkeerde verslag een felicitatie geplaatst, weet niet of je die gelezen hebt... Maar in ieder geval van harte. Die mooie auto was je cadeau???
    Groetjes pierre miriam amber stan en cas

• 13 Oktober 2013 - 12:21

Ada Burger:

Hallo Kelly,

Ik probeer al verschillende keren om de site van jou te bekijken, nu lukt het.
    Ik lees de verhalen van je leuk dat je zo geniet en leuke samenwerkers op je werk.

De groeten van ons allemaal v.d.Bongerd Ada

• 29 Oktober 2013 - 19:44

Marjo Dijkstra:

Hoi kelly

Leuk al je verhalen te lezen was je al een tijdje aan het zoeken maar nu eindelijk gevonden
    Wens je nog heel veel succes daar op bonaire ziet er goed uit

Groetjes marjo van de bongerd

• 31 Oktober 2013 - 08:45

Florus:

Hey Kelly,

Echt leuk om je verhalen te lezen. Ook echt super dat je het daar naar je zin heb!
    Veel succes nog verder daar! Maar dat gaat zeker lukken als ik het zo lees.

Ga ook door met schrijven! Leuk om je verhalen te lezen.

Gr. Florus