Twee jaar woonachtig op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu Twee jaar woonachtig op Bonaire - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu

Twee jaar woonachtig op Bonaire

Blijf op de hoogte en volg Kelly

26 Augustus 2015 | Bonaire, Kralendijk

Hallo, of beter Hola!

Hier maar weer eens een berichtje, want ja hoor ik ben vandaag precies 2 jaar op het eiland! Veel mensen beginnen zich nu toch af te vragen of ik nou ooit nog wel eens een keer in Nederland kom wonen. En het antwoord daarop, ik heb geen idee :P.
Dus ja, het bevalt me nog prima hier, maar zodra het niet meer bevalt kom ik misschien toch ooit nog een keertje terug.

Sinds het laatste berichtje is er toch alweer heel wat veranderd. Ik woon wel nog steeds op dezelfde plek, nog ze zelfde auto (alleen met iets minder onderdelen) en nog steeds dezelfde werkplek. Wel heb ik er een nieuwe patiënten groep bij. Ik geef namelijk nu ook therapie op de FKPD, dit is een instelling waar verstandelijk gehandicapten personen worden opgevangen. Weer een hele andere manier van therapie geven dus! Ik ben hier sinds 1 juni mee begonnen, het is nog veel uitzoeken en uitvinden maar het begint al steeds meer vorm te krijgen. Weer een leuke nieuwe uitdaging dus!

Verder gaat het ook goed op m'n werk, gelukkig is het allemaal goed verlopen. Er is toch een weg gevonden om het een en ander aan fysiotherapie behandelingen vergoed te laten worden. Zoals de revalidatie therapie is nog wel vergoed. Daarom zien we nu veel revalidanten (mensen na een operatie of ongeluk). De de wat simpelere klachten zien we steeds minder, wat het werk ook wel weer heel interessant maakt.

Ook ben ik nu echt gestart met kitesurfen, ik heb mn eigen setje, ik kan terug komen naar de kant en ik kan al bochtjes maken. Dus we moeten gaan beginnen met springen! Echt super leuk om te doen! Het is altijd gezellig op het strand en ik vermaak me weer prima.

Verder ben ik ook nog eens gestart met Spaanse lessen. Erg handig hier op het eiland, veel mensen spreken Spaans, daarnaast spreken veel van mij vrienden ook Spaans en het is altijd makkelijk om te kunnen! Ik heb vandaag de 6e les alweer, erg leuk! Alleen het huiswerk wat minder. Alleen is nu wel het probleem dat ik veel van mijn woorden uit het Papiamentu er door ga halen.

Verder in die acht maanden is er al weer heel veel gebeurd, maar even in het kort: veel bezoek, meer gezelligheid, leuke feestjes, veel werk, heerlijke vakantie (Suriname en Nederland), afscheid nemen en veel nieuwe mensen leren kennen en veel nieuwe activiteiten!

Komende dinsdag krijg ik alweer bezoek, Linda komt 'even' langs voor een maand! Super gezellig wordt dat weer. Ook Yvon komt weer langs in Oktober, weer met mijn verjaardag, ze is de enigste die nog op al m'n verjaardagen is geweest sinds ik ben verhuist, haha. Zelf kom ik weer in december even naar Nederland, want kerst hoor je toch wel met je familie te vieren! Daar heb ik ook al onwijs veel zin in, alleen blijf ik misschien wel alleen binnen voor de kachel.

Dit was het weer even! Het zal wel weer even duren voordat er weer een nieuw berichtje komt, maar wie weet wat ik dan allemaal te vertellen heb!

Ik doe de groetjes aan iedereen en tot ziens weer!

  • 07 September 2015 - 16:10

    Lieke:

    Niets voor de kachel Kel, je zoekt maar een lekkere vent waar je het warm van krijgt, want we moeten hopen leuke dingen doen in de Kerstvakantie :D
    Veel plezier met Lin en ik verheug me stiekem al op Kerst!
    Kus Liek xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1575
Totaal aantal bezoekers 15574

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 20 Augustus 2014

Bonaire

Landen bezocht: