Bootje varen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu Bootje varen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu

Bootje varen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

19 September 2013 | Bonaire, Kralendijk

Bon dia!

Hier weer een berichtje uit het nog steeds warme, plakkerige, mooie Bonaire. Het is alweer een tijdje geleden dat ik een berichtje heb gestuurd en er is weer heel wat gebeurd. Het werk begint te wennen, ik leer de patiënten kennen en kom wat meer in me ritme. Door de weeks is het hard werken maar nog niet fulltime dus af en toe lekker tijd om even te gaan snorkelen en zwemmen en chillen aan het strand (erg lekker). Het snorkelen hier is zoooo mooi! Echt bizar… Het maakt niet uit waar je het water in stapt, overal gekleurde vissen om je heen; groot, klein, blauw, gestreept, allerlei kleuren, eng, schattig en ga zo maar door!

Afgelopen weekend was weer zeer geslaagd. De weekenden zijn echt net vakantie! Vrijdag eerst even een drankje uit het werk gedaan bij Spice (tegenover ons werk, en elke dag van 6-7 uur happy hour! Daar moeten we natuurlijk van profiteren, vooral op vrijdag) En ’s avonds uit geweest, hier is vrijdag echt DE stap avond. Er valt niet veel te stappen en er is niet veel keus maar er is iets! En het was weer erg gezellig. Nadat we de kroeg uitgeveegd werden, zijn we maar naar huis gegaan. De volgende ochtend een poging tot uitslapen gedaan. Wat hier erg lastig is omdat het gewoon weer warm word. ’S middags allemaal weer fris en fruitig en hebben we een bootje gehuurd met een aantal collega’s om Bonaire even van een andere kant te bekijken. We hadden een chille boot waarmee we alles konden doen wat we wilden: wakeboarden, snorkelen en natuurlijk vol gas over het water scheuren! Erg genoten, er achter gekomen dat wakeboarden toch echt wel moeilijk is! Nog niet kunnen staan, hoop dat dit de volgende keer wel gaat lukken! Verder ook gesnorkeld bij Klein Bonaire, klein onbewoond eiland voor de kust hier, hier is het koraal nog mooier en zijn er nog meer soorten vissen! Erg mooi! Nog even wat rond gevaren en toen moesten we de boot weer inleveren. ’S Avonds nog even een poging gedaan tot stappen, maar dat gaat hem echt niet worden hier op zaterdag. Zondag ook nog een super chille dag gehad, heerlijk op het strand vertoefd samen met Anne. Lekker verkleurd natuurlijk en weer helemaal uitgerust de week begonnen.

Ook kreeg ik van de week goed nieuws! De eerste bezoeker komt binnenkort al langs! Yvonne (een vriendin) komt vanaf 9 oktober gezellig drie weekjes langs! Erg gezellig natuurlijk! En vanaf 7 oktober heb ik even m’n eigen huisje met hond. Ik ga namelijk twee weken oppassen op het huis van Henk, een collega van de gym. Dus weer even een ander plekje.

Mi papia Papiamentu un tiki! Vertaling: Ik spreek een beetje Papiaments! Ik zit namelijk op les, twee avonden in de week. Meteen vol van start gegaan want we kwamen erbij bij les 5. Dus die eerste vier lessen moeten we zelf ‘even’ leren. Iedereen loopt dus al een paar stappen op voor, maar goede reden om goed aan de bak te gaan! Bij patiënten probeer ik al wat woordjes uit, zij vinden het helemaal leuk als ik het probeer. Dus komt vanzelf! Morgen meteen al een toets, ik hoop dat ik er iets van bak, haha.

Verder gaat het hier z’n gangetje. Volgende week begint er nog een nieuwe collega, dus zijn we met z’n vieren. Jeroen en Chanou gaan dan alweer naar huis, de twee therapeuten die Stefan en ik vervangen. Erg jammer dat ze gaan, want we hebben een gezellige groep zo.

Dit was het wel weer even, tot schrijfs!

Xxx Kelly

  • 19 September 2013 - 11:20

    Martini:

    Ollaaa! Ik vroeg me al af wanneer je weer ging schrijven! Omg wat word ik jaloers als ik dit lees, echt geweldig! Je foto's ook, super allemaal zeg! Mis je je reis maatje niet (a) haha
    Blijf schrijven he, dan blijven wij lezen!
    Xxx

  • 19 September 2013 - 15:58

    Astrid:

    Hey Kel! Super leuk om je verhaaltjes te lezen :D Echt knap van je dat je dit avontuur aan gaat. Ik kan vanaf volgende week een paar dagen waarnemen bij Magnushof (eindelijk!), ook veel zin in :)
    Heel veel succes en vooral veel plezier nog! Geniet er van!

    Groetjes Astrid xxx

  • 20 September 2013 - 16:33

    Lieke:

    Heeee Kels! :)
    Nou het is hier echt herfstweer, dus wees maar blij dat je lekker daar zit!
    Wat een mooie foto's heb je weer, geen tegenopzienders werk om daar te wonen!
    We missen je wel hoor hier :)
    Geniet nog en veel liefs en een dikke kus! Xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 15576

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 20 Augustus 2014

Bonaire

Landen bezocht: