De tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kelly - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Kelly - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

28 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Hier weer even een berichtje uit het nog steeds heerlijk warme Bonaire! Het is alweer een heel tijdje geleden, en ik vond het wel weer tijd voor een nieuwe update. Ik ben hier nu al bijna 4 maanden, wat gaat de tijd toch snel. De afgelopen weken zijn er weer een aantal dingen gebeurd.

Zo heb ik mijn Papiamentu cursus afgerond en behaald! Om het af te ronden moesten we een presentatie geven, een stukje voorlezen en een stukje luisteren. Iedereen heeft het gehaald dus was het tijd voor een feestje. Met een officiële diploma uitreiking kregen we om de beurt ons certificaat. Later hebben we nog een BBQ gehouden op het strand als echte afsluiting. Dat was erg gezellig zo met z’n alle. Heerlijk een beetje in het zonnetje kletsen, wat eten en even zwemmen. En dat in december!

Dan ben ik ook nog even een weekendje naar Curaçao geweest samen met Stefan. We hadden geboekt voor vrijdag, zaterdag en zondag. Vrijdag moesten we gewoon werken dus werd het pas vrijdag avond, naja uiteindelijk vrijdag nacht. We zouden om 7 uur vliegen, maar kregen die vrijdag middag te horen dat we twee uur vertraging hadden dus dat we pas om 9 uur zouden vliegen. Oké prima kunnen we wat chiller doen dachten we, komen we daar aan drie kwartier van te voren, normaal ben je dan veeeeel te laat, maar omdat het hier zo klein is ben je nog ruim op tijd. Wij ingecheckt komen we in de vertrek hal BOM vol! Een KLM vliegtuig had namelijk ook vertraging (en daar gaan nog al wat mensen in… Nou toen hoorde we al snel dat we nog meer vertraging hadden, dus werd het tijd voor een eerste biertje. Na veel gedoe en gestreste mensen (Amerikanen die er niks van verstonden) mochten we om half 12 eindelijk boarden. En dat voor 10 minuutjes vliegen! Eenmaal daar aangekomen geen taxi te vinden natuurlijk (wat wil je rond middernacht). Maar gelukkig kwam er toch nog een taxi die we konden delen met een stel erg benauwd kijkende Amerikanen. Zij hadden alleen maar een tussenstop op Curaçao en moesten weer om 6 uur op het vliegveld zijn ’s ochtends, dus het werd een kort nachtje voor hun. Maar gelukkig hadden wij dat niet! Na een taxi ritje van drie keer langs dezelfde weg en een hele rondleiding door de stad waren we om 2 uur dan eindelijk bij ons appartementje. Waar de nachtwaker aan ons vroeg welke kamer nummer wij hadden… Ja dat zouden we van u horen. Hmm nou ik zal wel even kijken.. Uiteindelijk lag ik dan half 3 helemaal kapot in me bed. De volgende dag zijn we de stad in gelopen langs de floating market en verder gelopen op zoek naar een autoverhuur bedrijf (die open is op zaterdag) We kwamen bij het Riffort aan en het voelde net alsof ik weer in Disneyland was! Alleen dan met super dure winkels, hier worden alle cruiseschip mensen doorheen geleid. Alles was perfect aangekleed en versierd. Even later hadden we onze super auto gehuurd. Iets anders dan onze Samurai’tjes, deze heeft wel ramen, en een (super gevoelig) alarmsysteem, doet de rem het ietsje beter (sta je meteen stil als je hem even aantikt) en rammelt er gewoon helemaal niets! Was best even wennen, na net aan veilig uit de parkeer garage gereden te zijn kon het touren beginnen. FILE!! Dat waren we ook niet echt meer gewend, wat een drukte op straat! En zoveel wegen… ondanks mijn geweldige kaart lees kunsten zijn we toch gigantisch verdwaald geraakt… Na een tijdje rijden hadden we toch eindelijk de goede weg en hebben we het hele rondje noord gereden. Tussendoor nog even gestopt bij een museumpje, met een heel schattig vrouwtje. Ook nog even een Mcflurry gehaald! Want die heb je op Bonaire niet. Erg leuk en mooi rondje was het. ’s Avonds twee meiden uit Finland leren kennen en daar mee op stap geweest. Erg leuke avond en ook dit weer heel anders dan op Bonaire. De volgende dag heerlijk uitgeslapen en gezwommen, ik ben nog even de stad in geweest maar het meeste was dicht. Om drie uur was het alweer tijd om naar het vliegveld te gaan en onze auto weer in te leveren. We waren even vergeten dat het niet is als Bonaire dus dat je ruim genoeg de tijd heb als je een uur/3 kwartier van te voren op het vliegveld bent. Dus het was nog even haasten, maar dan kom je bij de gate en natuurlijk was er weer vertraging. Al gaf het bord aan dat het vliegtuig op tijd was, maar als twee minuten voor de vliegtijd iedereen nog in de vertrek hal zit kan je toch echt niet op tijd vliegen. Maar het viel allemaal mee, na tien minuutjes vliegen waren we alweer terug op het oude vertrouwde rustige Bonaire. Het voelde echt als thuis komen en ik moet eerlijk zeggen het was een leuk weekend maar ik was blij weer terug te zijn.

Ook is sinterklaas en kerst alweer voorbij! Met sinterklaas hebben we een dobbelspel gedaan met kleine cadeautjes en ook had iedereen een lootje getrokken en voor diegene moest je een rijm schrijven en een cadeautje kopen. Dit was erg gezellig zo met alle collega’s. De kleine dobbelcadeautjes moesten onnuttige goedkope cadeautjes zijn, nou dan krijg je ook echt nutteloze goedkope cadeautjes. Het vechten ging om een WC-rol want wie wil die nou niet! Kortom we hadden veel lol. Ik ben ook nog even bij de intocht van sinterklaas geweest, toch een apart gezicht pieten met zonnebrillen die aan het trommelen en dansen zijn en een sinterklaas die bijna neervalt van de warmte en er erg ziek uitziet doordat zijn gezicht wit is geschminkt. Geen gedoe met het hele zwarte pieten verhaal, want ze zijn tenslotte zwart van het roet.

Dan de kerst, is ook alweer voorbij gevlogen! Op kerst avond kwamen er een aantal mensen bij mij eten, iedereen had wat hapjes gemaakt en ik had wat lampjes opgehangen en kaarsjes en kerstmuziek aangedaan. Ik had echt een kerstgevoel! Meer dan vorig jaar, en ik vraag me af waar ik volgend jaar zit met kerst! We zullen zien… Eerste kerstdag heb ik lekker geskyped met de fam. en hebben we een potje keezen gedaan via skype. Nog gewonnen ook! En later zijn we met z’n drieën (Stefan, Annalysa en ik) lekker naar het strand geweest en had Stefan lekker gekookt. De dag afgesloten met een super goeie kerst film! Home alone 1 natuurlijk! Tweede kerstdag een rondje noord gereden, op de nieuwe motor van Stefan, super chill. Af en toe moet je even dat rondje rijden om weer even te kunnen genieten van dit mooie eiland.

Het werken gaat nog steeds goed! Het is wel hard werken, soms lange dagen waardoor je eigenlijk maar weinig van het eiland kan genieten. Maar gelukkig zijn de weekenden nog steeds erg lekker. Ik heb een gesprek gehad met de baas en hij is erg tevreden, dus waarschijnlijk zit ik hier wel langer dan een halfjaar! Ook ben ik ondertussen ingeschreven en ben ik een echte Bonairiaan! Er staan alweer heel wat bezoekjes gepland. Zo komen mijn broer Rick met een vriend Florus in januari langs, en mijn vader en moeder en oom en tante eind februari langs. En in april komt mijn zus Linda met haar vriend Laurens langs. Super gezellig en ik heb er nu al zin in om alles te laten zien! En zelf ga ik nog in januari naar Aruba samen met Annalysa! Dus genoeg te doen zo.

Dat was het allemaal wel weer zo’n beetje denk ik. Ik zal gerust een heleboel vergeten zijn, maar dit zijn een beetje de hoofdpunten. Ik wens iedereen veel geluk en gezondheid toe in 2014!

Groetjes Kelly

  • 28 December 2013 - 18:53

    Ton Thuis:

    Kel, erg leuk om het allemaal te lezen!! Je hebt een geweldige tijd volgens mij, veel plezier nog!!
    groet, Ton (& Lia)

  • 28 December 2013 - 19:00

    Lia Rooth:

    Hoi kelly, wat vreselijk leuk om jouw verhalen te lezen, ik geniet er erg van, en ben erg blij voor je dat alles goed gaat en dat je waarschijnlijk nog langer kan genieten
    van het eiland, lees tussen de regels door dat je dat echt wilt.
    Ik wens jou en je vrienden op bonaire een stralend en schitterend 2014 toe en veel plezier met je werk. Veel liefs en n dikke xxx lia

  • 28 December 2013 - 19:12

    Ada :

    Hoi Kelly
    Het klinkt weer erg leuk allemaal .
    We wensen je een goed 2014 toe.
    Groetjes Gerard en Ada

  • 28 December 2013 - 19:24

    Sanne:

    Wat heb je het toch slecht daar Kel!! Lekker genieten van alle leuke dingen! Dikke kus uit het altijd mooie (en vandaag zelfs weer een zonnige) Langedijk

  • 28 December 2013 - 19:27

    Lieke:

    Lieve Kels,
    Ik heb democratisch besloten dat je volgend jaar met Kerst maar gewoon een keertje thuis bij ons bent, haha.
    Dan het tweede puntje: vet leuk dat iedereen langs komt! :D Ik heb nog steeds al mijn hoop op m'n kraslot gevestigd, dus wie weet kom ik ook nog aanwaaien.
    Leuk verhaal heb je weer geschreven en de foto's zijn uiteraard weer jaloersmakend! Haha.
    Nou dag hoor, we spreken mekaar weer xxxxxxx kus.

  • 29 December 2013 - 00:57

    Nandy:

    Hee Kel!
    Wat een leuk verhaaltje weer! leuk om te lezen hoe je het hebt. Heel bizar dat je al zo lang van huis bent! gaat zo snel! Leuk dat je miss langer mag blijven! Miss kunnen we binnenkort een keer skypen! Xx

  • 29 December 2013 - 12:06

    Kelly:

    Hee kel!

    Ja vorig jaar hadden we echt totaal geen kerstgevoel he! Gelukkig was het dit jaar beter!
    Wat vliegt de tijd ook voorbij he! Geniet er lekker van!
    Kijk al uit naar je volgende verhaal!

    Xx

  • 29 December 2013 - 12:08

    Suzanne:

    Wat fijn om te lezen dat je het nog steeds naar je zin hebt! Geniet van alle mooie momenten en alvast een geweldig, succesvol, gezond, gezellig en reislustig 2014 toegewenst.

  • 25 Januari 2014 - 16:33

    Oma Mettes:

    HALLO LIEVE KELLY

    hOE IS HET MET JE,AL EEN TIJDJE NIETS GEHOORD ,JE HEB
    HET WEL NAAR JE ZIN HE IN DAT WARME LAND,MET ZO.N
    LEKKER ZONNETJE,NU IS RICK BIJ JE HE MET ZIJN VRIEND
    GEZELLIG VOOR JULLIE ALLEMAAL.HIER IS HET SOMBER WEER
    MAAR HET KOMT WEL WEER ,ALS HET EEN BEETJE GAAT VRIEZEN
    kELLY IK WIL JE EMAIL ADRES EVEN ALS JE DAT WIL DOOR STUREN
    NAAR MIJ ,IK BEN HET ZOMAAR EVEN KWIJT.
    HEEL VEEL PLEZIER EN DE GROETJES
    LIEFS OMA DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 709
Totaal aantal bezoekers 15573

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 20 Augustus 2014

Bonaire

Landen bezocht: