Aan het werk! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu Aan het werk! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu

Aan het werk!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

06 September 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hallo allemaal!

Zooo de eerste werkweek zit er op! En dat was me er eentje! Veel gebeurd en weer veel mee gemaakt. Van kleine studio tot politiebureau tot een super appartement (met gezellige roommate). Wat is er allemaal gebeurd dan vragen jullie je natuurlijk af. Nou ik begin bij het begin . Maandag mijn eerste dagje aan de slag, heerlijk op het fietsie heen ideaal! Meteen een volle werkdag,maar het ging allemaal goed! ’S Ochtends kwam iedereen opdagen en zo goed als op tijd, maar ik had te vroeg gejuicht. ’S Middags kwamen er een aantal zomaar niet. Wat erg jammer is omdat je dan eigenlijk voor niks zit te wachten. Ik vond het niet eerst zo erg omdat je dan even dingen kan opzoeken en regelen, maar zodra het er een aantal achter elkaar zijn is het echt irritant.

Dinsdag moest ik verhuizen, want de tien dagen waren alweer voorbij! Jammer want ik zat er wel erg chill. Maar gelukkig (dacht ik toen) had ik een nieuwe studio vlakbij gevonden. Makkelijk verhuizen, dichtbij de praktijk en ik kon er voor een lange tijd zitten. Prima! Dacht ik... Spullen heen gebracht meteen weer weg gegaan, want we gingen gezellig eten bij Anne. De vrouw van de studio zei wel hallo maar verder niets. Gezellig gegeten en heerlijk even gezwommen, toen ik weer naar huis wilde gaan bleek dat ik twee smsjes had gehad. Eentje waarin stond dat ik me contract moest tekenen en dat ze op me zat te wachten en die andere dat ik dit maar één keer kon doen en binnen vier dagen er uit moest. Blijkbaar zat ze op me te wachten om m’n huurcontract te regelen, maar hier had ze niets over gezegd. Onder tussen was het al drie uur later en ik dacht echt huh!?!. Maarja gewoon maar naar huis gegaan, bij aankomt stond mijn deur open, terwijl mijn spullen gewoon binnen lagen.. ook raar... Daar een nachtje geslapen en weer naar mijn werk gegaan. Vanwege al deze rare dingen wilde ik daar meteen weg, ik wilde echt niet nog die drie nachtjes uitzitten. Gelukkig steunde mijn collega’s me Stefan en Anne, me spullen opgehaald en geprobeerd te praten met de vrouw maar daar kwam ook niet echt wat uit. Het punt was ik had $400 aanbetaald voor de hele maand terwijl ik er maar één nachtje heb geslapen. Beetje veel voor één nacht vond ik zelf. Maar de vrouw wilde niet mijn geld terug geven. Na nog wat rare acties van de vrouw ben ik bij de politie beland. Daar zat ik dan in m’n tweede week op Bonaire in een verhoorhokje van de politie. Jaaa, ik heb straks echt alles al gezien haha. Ik m’n verhaal gedaan en ik ben samen met de hoofdagent weer naar de vrouw gegaan. Na wat onderhandelen en bemiddelen van de agent was de vrouw bereid om $100,- terug te geven. Eigenlijk natuurlijk nog te weinig. Want voor $300,- had ik hier veel beter in het meest luxe resort kunnen zitten dan in een kleine studio. Maar iets is beter dan niets. De agent gaf aan dat ik nog wel meer terug zou kunnen krijgen, maar dit zou via de huurcommissie moeten en misschien ook nog een advocaat er bij. Heb ik allemaal geen zin in. Dus we laten het gewoon hier bij!

Ben nu ingetrokken bij Stefan, die huurt hier een groot appartement en had nog een kamertje over. Het is net van troephok omgetoverd tot Kelly’s kamertje. Voorlopig zit ik hier gewoon en dan zien we wel! Tot nu toe bevalt het goed. Het is wat verder van de praktijk af en van de stad, maar je kan niet alles hebben!

Tussen door gewoon nog gewerkt dus ik was kapot gisteravond! Lekker even uitgezakt en een filmpje gekeken. Erg gezellig zo. Vandaag is het Dia de Bonaire! Feest dus, dat moeten we natuurlijk even uittesten hier. Straks gaan we gezellig even in de stad kijken en dan vanavond is er hier een BBQ met wat collega’s.

Kortom veel geleerd deze week op allerlei vlakken, en achtergekomen dat mijn collega’s echt super tof zijn! Ik geniet nog steeds en wil nog lang niet weg! Ik hoorde dat het bij jullie ook lekker weer is, dus is m’n paketje goed aangekomen!

Dit was het weer even, en tot schrijfs!

Xx Kelly

  • 06 September 2013 - 22:23

    Martini:

    Hee!! Wat een week zo zeg! En omg wat balen van die vrouw zeg...!
    Das wel ff behoorlijke tegenslag zo denk. Maarja, gelukkig heb je de hakuna matata uit kenia meegenomen! Veel succes en plezier met het werken,  ik blijf je volgen!

    Xx

  • 10 September 2013 - 11:10

    Tamar:

    Hey Kelly,

    Leuk om je blog te lezen en succes met je nieuwe werk!

    Groetjes

    tamar (MCA)

  • 10 September 2013 - 16:25

    Mayla:

    Hee meis!

    Je blogs blijven leuk om te lezen, is je tweede week nu al wel beter begonnen? We denken aan je hoor!

    xx
    je skoonzussie

  • 11 September 2013 - 12:59

    Oma Mettes:

    Hoi Kelly

    wat erg om zo te beginnen,wat een rare vrouw.
    Gelukkig heb je fijne colega,s die je helpen,en je
    ben zelf een optimist dat is wel weer lekker.hou je goed en
    geniet er evengoed lekker van .Dikke knuffel van
    Oma .Ik schrijf over ,m,n vacantie op je email
    DOEGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

  • 21 November 2015 - 16:58

    Ada Burger:

    Hoi Kelly,


    Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Mayla en Addy mooi om te lezen.

    Toevallig kregen wij het op de Bongerd ook over jou hoe het met je gaat, nou meid ik heb al je reisverslagen gelezen gewoon geweldig wat je daar allemaal doet en meemaakt.

    Door de verhalen blijven wij op de hoogte, het ga je goed.


    Gr.v.Ada v.d. Bongerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 944
Totaal aantal bezoekers 15562

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 20 Augustus 2014

Bonaire

Landen bezocht: