Het 'echte normale' leventje - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu Het 'echte normale' leventje - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu

Het 'echte normale' leventje

Blijf op de hoogte en volg Kelly

16 November 2013 | Bonaire, Kralendijk

Hier weer even een verslagje van mijzelf. Zoals Yvon al beschreef waren het drukke weken voor me. Maar heb er zeer zeker onwijs van genoten. Na het afscheid van twee toppers, Anne en Yvonne, had ik het gevoel dat het voor mij nu pas ging beginnen. Alle hectiek van uit stapjes, drankjes, ijsjes en nog veel meer zal weg zijn en ik zal voor het eerst (afgezien van de eerste 10 dagen hier) helemaal in m’n eentje wonen. Ik was bang dat ik in een gat zou vallen, omdat het echt twee uiterste zijn (druk-stil). Niets is minder waar! Wel mis ik die meiden natuurlijk, maar het normale leventje kon beginnen. Ik kan gewoon een heel weekend thuis zitten en bank hangen als ik wil (niet dat ik dat doe natuurlijk, maar het zou kunnen). Ook heb ik nog steeds tijd te kort, je maakt een plan voor de komende dag (doe ik altijd vanzelf) maar uit eindelijk aan het einde van de dag heb je geen één ding van je planning gedaan, terwijl je dag toch echt wel vol zat (en vaak nog nuttig was ook).

Het werk gaat nog steeds goed! Werk nu ongeveer 5 volle dagen, dus ik heb het lekker druk. Ik merk dat ik steeds meer m’n eigen draai vind tijdens het behandelen. Ook leer ik elke dag nog bij, waar ik heel blij mee ben! De sfeer is er ook onwijs gezellig. Er kan serieus gewerkt worden, maar er wordt ook zeker gelachen, erg fijne werkplek dus.

Verder bevalt mijn appartementje ook onwijs goed! Het ligt precies tussen mijn werk en de stad in, het is op één hoog (dus altijd wind en zeer veilig), gezellige mensen en meer dan genoeg ruimte voor mij alleen. Ben erg blij dat ik hier terecht ben gekomen. Heb één muur laten schilderen en wat ‘huiselijke’ spullen verzameld, en het is best een gezellig appartementje al zeg ik het zelf. De muur is geschilderd door de verhuurder, ik had een kleur uitgekozen… nog al gewaagde kleur namelijk turquoise. Kom ik de verhuurder tegen zegt hij mij: “Het is echt HEEELL groen! Ik vind het niet mooi, gelukkig woon ik er niet.” Toen dacht ik OEEPS misschien toch niet zo’n goed idee. Maar ik ben gaan kijken en het valt me alles mee en ben er heel blij mee. (Zie foto’s)

Het regenseizoen is hier helaas aangebroken. Normaal start dit begin oktober, maar dit jaar was het iets later. We hebben nu een aantal dagen gehad dat het echt keihard regent. Naja na bijna een heel jaar zonder echte goede regenbui weet je al wat er gebeurd. Een grote modderbende, wegen onderwater en een natte auto (van de binnenkant). Ja van de binnenkant ja.. ik heb kunnen constateren dat mijn auto niet waterdicht is. Het probleem is dat ik geen zijramen had, geen achterkap had en gaten in de bodem heb. Met als gevolg, dat je dan wel met je auto naar je werk kan als het regent, maar dan nog steeds drijfnat aankomt. Zodra ik door een bocht reed kwam er een waterval uit mijn dashboardkastje… maar gelukkig door de gaten in de bodem gaat het water er meteen weer uit! Nadeel van die gaten, wanneer je door een plas rijd zijn je voeten meteen nat. Maar ja je kan ook niet alles hebben! Dus kap er weer op, ramen er ingezet (kunnen niet omhoog of omlaag, dus dan maar half, want helemaal omhoog kan niet, want dan kom ik mijn auto niet in… handgreepjes zijn stuk, dus de auto moet van binnen opengemaakt worden.) en het scheelt al een stuk. Prima autotje dus!

Verder ben ik bijna klaar met mijn Papiamentslessen, nog twee weken en dan zit het erop. Ik moet wel nog even een presentatie in het Papiaments geven… Goed oefenen en op hoop van zegen dan maar ! We zullen zien. Ik heb ondertussen ook een rekening geopend hier, zodat ik niet steeds die kosten moet betalen van binnen naar buitenland en andersom. Inschrijving nog steeds in (volle) gang. Moet nog wachten op een brief, waar ik al 2 weken op wacht.

De vrijdag avonden worden nog steeds gevuld met stappen. Ga nu vaak met Merel en Annalysa een drankje doen! Erg gezellige meiden, beide voor een stage hier op het eiland. En met Merel zat ik in het vliegtuig op de heenweg. Vandaag zijn we even wezen kijken in de stad want Willem Alexander en Maxima kwamen op bezoek. Het leek bijna wel Koninginnedag! Oranje shirts, vlaggetjes, lang staan en uiteindelijk nog een glimp van Willem Alexander en Maxima zien. Alleen hier was het echt warm! Na ze goed te hebben gezien even een ijsje eten en op naar het zwembad! We lagen er al een tijdje te chillen (bij een zwembad van een hotel) en zien we ineens wat mensen die vanochtend ook allemaal om Willem en Maxima heen liepen. En na een tijdje, ja hoor komen die twee gewoon even langs gelopen! Zonder camera’s, hekken en hordes met mensen! Super grappig om dat een keer mee te maken. Dat kan alleen hier op Bonaire.

Dat was hem weer even! Ik zal er even een paar leuke foto’s bij doen :D

Xxx Kelly

  • 17 November 2013 - 11:49

    Lieke:

    Hee Kels!
    Zo te horen ben je al helemaal ingeburgerd daar. Leuk hoor! :)
    En dan ook nog even het Koningspaar gezien, helemaal top.
    Ik moet wel lachen om je auto, hier zou hij denk ik rijp zijn voor de scroot.
    Nou Kelsie, geniet en een dikke kus! xxx

  • 17 November 2013 - 14:12

    Martina:

    Hee kel!

    Superleuk weer om wat van je te lezen!
    Klinkt nog steeds goed allemaal, vooral fijn dat je zo thuis ben daar.
    Heerlijk, ben jaloers op je hoor! :p
    Hahaha maar met die auto heb je wel mazzel he!

    Xxxx

  • 17 November 2013 - 15:23

    Stefan:

    Hee Kells!

    Erg leuk om te lezen wat je precies aan het doen bent! :)
    Fijn om te horen dat je werkplek erg goed bevalt en dat het behandelen al beter gaat!
    De kleur van je muur is zeker gewaagd! haha Maar je huisje kan het goed hebben :)
    Heel veel suc6 op je werk en geniet er lekker van!

    Dikke kus van Steef (ook de groetjes aan Wumpie en Maxima:)

  • 20 November 2013 - 09:15

    Elles:

    hoi Kelly

    wat maak je veel mee op zo'n eilad. en je schrijf er leuk, et lezen an je verslag is erg leuk. jammer dat het zo regent. maar je mis niks hoor hier is het ook niet (vaak) altijd goed. en de temp is bij jouw vele malen beter.
    ik wens je veel succe met je leventje daar.
    groetjes Elles

  • 06 December 2013 - 10:45

    Miriam:

    Hoi Kelly,

    Wat leuk dat Willem Alexander en Maxima je zagen tussen al die mensen, echt een blik van herkenning.....
    Hier ziet het er buiten wel wat anders uit, code rood gister. Amber moest eerder van school, want de school moest dicht vanwege de storm. Nu waait het minder maar nog best hard.
    Gister Sinterklaas gevierd, was weer een gekkenhuis.
    Op de site van De Marinx staat je vriendin mooi op de foto in de kleutergroep.

    Groetjes van de Nassaulaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 18 Aug. 2013
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 15571

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2013 - 20 Augustus 2014

Bonaire

Landen bezocht: