Andere ogen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu Andere ogen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Kelly - WaarBenJij.nu

Andere ogen

Blijf op de hoogte en volg Kelly

31 Oktober 2013 | Bonaire, Kralendijk

Het leven van Kelly door andermans ogen. Dat is wat ik (Yvonne, vriendin van Kelly) de afgelopen drie weken heb mogen doen. Ik heb drie weken lang een kijkje in Kelly haar leven op Bonaire mogen nemen. Het waren drie mooie weken waarvan ik zelf, en ik denk dat ik ook voor Kelly spreek, echt van heb genoten.

De eerste 2 weken paste we op het huis van een collega van Kelly. We paste niet alleen op het huis maar ook op hond Sepp. Wat een lieverd was dat! Het huis voelde voor ons beide als een vakantie huis (maar dan wel een luxe, zo een die te duur is om daadwerkelijk als vakantie huis te nemen).

Kelly moest door de weeks gewoon werken. Ze werkt bij een erg mooie praktijk met ontzettend leuke collega’s. Tussen de middag heeft ze meestal twee uur pauze waardoor we regelmatig lekker samen geluncht hebben. Het zijn wel drukke weken voor Kelly. Naast de fulltime baan gaat ze twee keer in de week ‘s avonds naar papiamentu les. Ze kan het al aardig goed! In de weekenden heeft Kelly mij het eiland laten zien, want ja je kan natuurlijk niet drie weken naar Bonaire en dan niks gezien hebben, terwijl het hele eiland in een paar dagen gezien kan zijn. Dit hebben het drie drukke, maar zeker ook leuke weken gemaakt voor Kelly.

Tijdens mijn eerste paar dagen hier op het eiland heb ik meteen Kelly haar collega’s en tevens vrienden ontmoet. Kelly was jarig en dat moest gevierd worden! Iedereen bleef te gast, erg gezellig. Daarna zijn we met deze toppers van mensen uit geweest, dit was ook zeker een succes! De echte stapavond hier is op vrijdag dus dat kwam goed uit (Kelly was op vrijdag jarig). Het uitgaan hier is niet denderend maar toch prima genoeg om het toch net even iets te laat te maken en het onwijs naar je zin te hebben. Omdat dit ons wel beviel zijn we alle donderdagen en vrijdagen even een kijkje gaan nemen in de lokale kroegjes, waar het op donderdag salsa avond is. Erg leuk om alleen al naar te kijken, want dansen dat kunnen ze hier op Bonaire wel!

Op zaterdag zijn we met collega’s gaan vissen op een prachtige locatie. Er was een wit zandstrandje, een knalblauwe zee grenzend aan mangrove, echt fantastisch! In totaal zijn er wel twee vissen gevangen (door Kelly) waarvan er één tijdens het schoonmaken toch nog ontsnapt is. Ja ja wat een vangst haha. Gelukkig was er iemand zo slim om alvast voor het vissen een tonijn als back-up plan te halen. ‘S avonds hebben we heerlijk van de vis zitten smikkelen en daarna gitaar gespeeld en gezongen. Op zondag zijn we met zijn drieën Anne (collega van Kelly), Kelly en ik, naar het strand geweest. De stranden hier zijn van oud koraal (niet erg comfortabel) dus zijn we naar een aangelegd strandje gegaan met een bar er bij. Een leuke plek waar je lekker even kunt liggen en snorkelen. Snorkelen is trouwens iets wat in de buurt van Kralendijk overal goed kan! Je ziet gegarandeerd meest prachtige vissen en koraal! Een zeer geslaagd eerste weekend voor mij en weer een druk maar zeker ook geslaagd weekend voor Kelly dus.

Na twee weken op het huis en de hond opgepast te hebben is Kelly ALWEER verhuist. Huisnummer 5 inmiddels. Het is een 3 kamer appartement midden in het centrum. Echt een top locatie met leuke buren. 300 meter van de zee en haar werk is ook hartstikke dichtbij. Het contract is al getekend dus voorlopig zit ze hier prima. Erg fijn want ze is wel toe aan een eigen plekje.

Kelly heeft niet alleen een leuke baan, leuke collega’s/vrienden en een leuk appartementje, ze heeft ook al een eigen auto! Geweldig wat een bak! In Nederland zou die nooit door de APK heen komen maar dat is hier geen probleem, zolang die rijd is het prima. Net zoals als dat ze het hier niet zo nauw mikken met drank op achter het stuur, gordels om, helm op, op de moter en netjes op een daarvoor bedoelde bank of stoel zitten, het kan hier allemaal.

Eindelijk is het dan zover, na 9 weken op Bonaire te werken en te wonen heeft Kelly zich eindelijk in kunnen schrijven op het eiland. Hopelijk kan ze over niet al te lange tijd zeggen dat ze een echte inwoner van Bonaire is!

Kelly heeft me veel van het eiland laten zien de afgelopen 3 weken: De cultuur (relax, waarom iets tot morgen uitstellen als het ook tot overmorgen kan, geniet), de zoutpannen (met flamingo’s), de slavenhuisjes (deze zijn echt HEEL klein), het noorden van het eiland (bergen, cactussen, rotsblokken en nog meer cactussen), leuke snorkel strandjes (zeeschildpadden, enorme tarpons, koraal en prachtige vissen), de beste ijssalon (echt heerlijk ijs!), het uitgaansleven (ooeeeppss het is alweer 4 uur.. en we zouden op tijd naar huis), Kelly haar werk, haar collega’s en vrienden, de gastvrijheid van het eiland en van Kelly zelf, het water vanaf de boot, het surfstrand (jibe), Lac, de grotten van bonaire, de wilde oostkust, indianen inscripties, vele wilde ezels en geiten, de albert hein (inclusief euroshopper huismerk) en niet te vergeten, de muggen (aloe vera helpt tegen de jeuk, wij zijn meteen opzoek gegaan naar de grootste plant op het eiland) Het waren drie top weken waarin ik een zeer goed beeld heb gekregen van Kelly haar nieuwe leven. Ik heb er zeker van genoten en zou graag nog een keertje terug komen.

Kelly, heel erg bedankt!

Kelly: Yvon ik heb ook enorm genoten met je! En jij ook bedankt voor alles :D
En iedereen bedankt voor de felicitaties!! Het was een erg leuke dag!

• 31 Oktober 2013 - 01:59

Stefan (collega Kelly):

Wat een leuk stukje. Aardig goed beschreven! Erg leuk dat je hier was Yvonne, Kelly was al dagen van tevoren hyper enthousiast en ik denk dat je een goede indruk hebt gekregen van haar leven hier. jammer dat je alweer naar huis moet, was gezellig! Nu back to basic, ik zal een oogje in het zeil houden voor je ;) Zie je bij de wintersportreunie volgend jaar! Grt Stefan.
    Kel: tot morgen, the show must go on!

• 31 Oktober 2013 - 06:52

Lieke:

Kels en Fonds, wat een erg leuk stuk zo! Ik word en weer eens helemaal jaloers van, haha! Terwijl wij hier code rood hadden en moesten oppassen voor vallende bomen, zaten jullie dus heerlijk op het strand en waren jullie aan het snorkelen. Doen jullie goed!
    Geniet lekker en een dikke kus van Liek! xx

• 01 November 2013 - 11:46

Oma Mettes:

Hoi Kelly.

Ook van Oma weer een berichtje.Wat leuk dat je vriendin bij je was.
    Gezellig ,jullie hebben een leuke tijd gehad he
    Kelly wat een verrasing zo,n groote doos met een ballon en een foto
    van jou er in .de ballon schoot omhoog,ik schrok er van ,en je moeder ook,
    geweldig was het .Linda heeft er foto,s van gemaakt.Het feest was geweldig
    Ik ben erg vewend ,er was zelfs een drummer en gitaars ,allemaal hebben ze hun best
    gedaan.Jij ook erg bedankt en de groetjes aan allemaal.

Liefs van Oma .